DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI - obowiązuje od 05.11.2024 r.
Zgodnie z Uchwałą nr V/36/2024 Rady Gminy Żelazków z dnia 27 września 2024 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości oraz określenia warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej od dnia 5 listopada 2024 r. obowiązuje nowy wzór Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (wzór do pobrania poniżej).
Na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399) właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie:
1) 14 dni – od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca lub wytworzenia na danej nieruchomości odpadów komunalnych;
2) do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana – w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (np. zmiana liczby mieszkańców);
3) do 6 miesięcy – w przypadku śmierci mieszkańca nieruchomości.
Deklaracja - pobierz formularz
Wzory deklaracji podatkowych obowiązują od 01.07.2019r.
-
Deklaracja na podatek leśny - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek leśny ZDL-1 - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek leśny ZDL-2 - otwórz
-
Deklaracja na podatek rolny - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDR-1 - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDR-2 - otwórz
-
Deklaracja na podatek od nieruchomości - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDN-1 - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDN-2 - otwórz
Podatek od środków transportowych
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2023 r., poz. 70 ze) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 grudnia 2018r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych( Dz. U. z 2018 r., poz. 2436 )
-
Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1
-
Załącznik na podatek od środków transportowych DT-1
Formularze: wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz załączników dotyczących zarządców sukcesyjnych oraz pełnomocników – obowiązujące od 13.01.2024.
Wniosek CEIDG-1 wersja 3.0 –
pobierz
Zarządca sukcesyjny zał. CEIDG-ZS wersja 3.0 –
pobierz
Pełnomocnictwa zał. CEIDG-PN wersja 3.0 -
pobierz
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia -
pobierz
Uswianie azbestu
Zarządzenie i Regulamin -
otwórz
Wniosek -
otwórz
Klauzula informacyjna -
otwórz
Uswianie azbestu dla gospodarstw rolnych
Zarządzenie i Regulamin -
otwórz
Wniosek -
otwórz
Klauzula informacyjna -
otwórz
Usuwanie drzew i krzewów
Prace w obrębie korzeni, pnia i korony drzewa lub krzewu -
otwórz
Usuwanie drzew i krzewów a ochrona gatunkowa ptaków i innych zwierząt -
otwórz
Zwolnienia z obowiązku uzyskania zezwolenia na wycięcie drzew lub krzewów
(kiedy nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia na wycięcie drzew lub krzewów) -
otwórz
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa -
otwórz
Formularz zgłoszenia zamiaru usnięcia drzewa -
otwórz
Wniosk o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów -
otwórz
Sytuacje, w których nie nalicza się opłat za usunięcie drzew
(dotyczy podmiotów, które mają obowiązek uzyskania zezwolenia na wycięcie drzew -
otwórz
Młodociani pracownicy
Podstawa prawna
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2018 r., poz. 2010 ze zm.)
-
Rozporządzenie MEN z dnia 22 lutego 2019r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2019 r. poz. 391)
-
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str .1)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Żelazków , Żelazków 138, 62-817 Żelazków
Tel 62 7521863, e-mail: oswiata@zelazkow.pl
Termin
-
Wniosek należy złożyć w terminie 3 miesięcy od ukończenia przez młodocianego pracownika nauki zawodu lub przyuczenia do określonej pracy zakończonej egzaminem,
-
Wydanie decyzji następuje w terminach określonych przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Sposób załatwienia sprawy
Uzyskanie decyzji w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z którymi zawarli umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego.
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
Odwołanie można złożyć w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Żelazków , Urząd Gminy Żelazków, Żelazków 138, 62-817 Żelazków
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (xls) -
pobierz
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (pdf) -
pobierz
Oświadczenie o nieotrzymanej/otrzymanej pomocy de minimis (doc) -
pobierz
Oświadczenie o nieotrzymanej/otrzymanej pomocy de minimis (pdf) -
pobierz
Oświadczenie rzemieślnik (doc) -
pobierz
Oświadczenie rzemieślnik (pdf) -
pobierz
Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika (doc) -
pobierz
Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika (pdf) -
pobierz