DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI - obowiązuje od 05.11.2024 r.
Zgodnie z Uchwałą nr VI/46/2024 Rady Gminy Żelazków z dnia 4 listopada 2024 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości oraz określenia warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej od dnia 6 grudnia 2024 r. obowiązuje nowy wzór Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (wzór do pobrania poniżej).
Na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie:
1) 14 dni – od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca lub wytworzenia na danej nieruchomości odpadów komunalnych;
2) do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana – w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (np. zmiana liczby mieszkańców);
3) do 6 miesięcy – w przypadku śmierci mieszkańca nieruchomości.
Miejscem składania Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest Urząd Gminy Żelazków:
1) bezpośrednio w Urzędzie Gminy Żelazków;
2) za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Gminy Żelazków;
3) za pomocą środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP.
Określa się warunki i tryb składania deklaracji, o której mowa powyżej za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
1) format elektroniczny deklaracji określa się w formacie danych pdf.;
2) deklarację należy przesłać za pośrednictwem skrzynki podawczej Urzędu Gminy Żelazków na platformie ePUAP (epuap.gov.pl);
3) deklaracja przesyłana w formie elektronicznej musi być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu
Deklaracja - pobierz formularz
Wzory deklaracji podatkowych obowiązują od 01.07.2019r.
-
Deklaracja na podatek leśny - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek leśny ZDL-1 - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek leśny ZDL-2 - otwórz
-
Deklaracja na podatek rolny - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDR-1 - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDR-2 - otwórz
-
Deklaracja na podatek od nieruchomości - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDN-1 - otwórz
-
Załącznik do deklaracji na podatek rolny ZDN-2 - otwórz
Podatek od środków transportowych
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2023 r., poz. 70 ze) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 grudnia 2018r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych( Dz. U. z 2018 r., poz. 2436 )
-
Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1
-
Załącznik na podatek od środków transportowych DT-1
Wniosek CEIDG obowiązuje od 28.11.2024 r.
Nowe formularze: wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz załączników dotyczących wykonywanej działalności gospodarczej, dodatkowego miejsca wykonywania działalności gospodarczej oraz informacji o administratorach skrzynki e-Doręczeń.
Wniosek CEIDG-1 wersja 3.1 -
otwórz
Wykonywana działalność gospodarcza zał. CEIDG-RD wersja 3.1 -
otwórz
Dodatkowe miejsce wykonywania działalności gospodarczej zał. CEIDG-MW wersja 3.1 -
otwórz
Informacja o administratorach skrzynki e-Doręczeń zał. CEIDG-AD wersja 1.0 -
otwórz
Te oraz pozostałe załączniki dostępne na stronie
https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/03155
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia -
pobierz
Uswianie azbestu
Zarządzenie i Regulamin -
otwórz
Wniosek -
otwórz
Klauzula informacyjna -
otwórz
Uswianie azbestu dla gospodarstw rolnych
Zarządzenie i Regulamin -
otwórz
Wniosek -
otwórz
Klauzula informacyjna -
otwórz
Usuwanie drzew i krzewów
Prace w obrębie korzeni, pnia i korony drzewa lub krzewu -
otwórz
Usuwanie drzew i krzewów a ochrona gatunkowa ptaków i innych zwierząt -
otwórz
Zwolnienia z obowiązku uzyskania zezwolenia na wycięcie drzew lub krzewów
(kiedy nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia na wycięcie drzew lub krzewów) -
otwórz
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa -
otwórz
Formularz zgłoszenia zamiaru usnięcia drzewa -
otwórz
Wniosk o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów -
otwórz
Sytuacje, w których nie nalicza się opłat za usunięcie drzew
(dotyczy podmiotów, które mają obowiązek uzyskania zezwolenia na wycięcie drzew -
otwórz
Młodociani pracownicy
Podstawa prawna
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2018 r., poz. 2010 ze zm.)
-
Rozporządzenie MEN z dnia 22 lutego 2019r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2019 r. poz. 391)
-
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str .1)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Żelazków , Żelazków 138, 62-817 Żelazków
Tel 62 7521863, e-mail: oswiata@zelazkow.pl
Termin
-
Wniosek należy złożyć w terminie 3 miesięcy od ukończenia przez młodocianego pracownika nauki zawodu lub przyuczenia do określonej pracy zakończonej egzaminem,
-
Wydanie decyzji następuje w terminach określonych przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Sposób załatwienia sprawy
Uzyskanie decyzji w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z którymi zawarli umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego.
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
Odwołanie można złożyć w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Żelazków , Urząd Gminy Żelazków, Żelazków 138, 62-817 Żelazków
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (xls) -
pobierz
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (pdf) -
pobierz
Oświadczenie o nieotrzymanej/otrzymanej pomocy de minimis (doc) -
pobierz
Oświadczenie o nieotrzymanej/otrzymanej pomocy de minimis (pdf) -
pobierz
Oświadczenie rzemieślnik (doc) -
pobierz
Oświadczenie rzemieślnik (pdf) -
pobierz
Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika (doc) -
pobierz
Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika (pdf) -
pobierz