bip.gov.pl
Fundusz sołecki - informacje oraz dokumenty

Fundusz sołecki działa w oparciu o ustawę z dnia 21 lutego 2014 r.(Dz.U. 2014 poz. 301 ze zm.) o funduszu sołeckim.

Pieniądze z funduszu sołeckiego można wydać na przedsięwzięcia służące poprawie warunków życia mieszkańców. Muszą to być przedsięwzięcia w ramach zadań własnych gminy i zgodne ze strategią rozwoju gminy. Muszą być też zgłoszone we wniosku złożonym przez sołectwo do wójta. Fundusz sołecki można też wykorzystać na działania zmierzające do usunięcia skutków klęski żywiołowej.

 

Wniosek musi być uchwalony przez Zebranie Wiejskie z inicjatywy Sołtysa, Rady Sołeckiej lub 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa, posiadać kalkulację kosztów (koszt wskazanych przedsięwzięć nie może przekroczyć wysokości środków przyznanych w ramach funduszu sołeckiego) oraz uzasadnienie, w jaki sposób realizacja zadania wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców.

 

Aby osiągnąć jak najwięcej korzyści z funduszu sołeckiego zarówno tych materialnych jak i niematerialnych zachęcamy, aby część prac porządkowych takich jak drobne naprawy, koszenie trawy, utrzymanie porządku wokół świetlic wiejskich wykonywać w czynie społecznym.

 

Poniżej publikujemy dokumenty dotyczące funduszu sołeckiego.

 

wniosek z zebrania - otwórz
wzór listy obecności - otwórz
wzór protokołu z zebrania - otwórz
wzór uchwały z zebrania - otwórz
powrot
Podmiot publikującyUrząd Gminy Żelazków
WytworzyłKatarzyna Pelc2017-08-01
Publikujący B. Kot - admin 2017-07-31 13:42
Modyfikacja B. Kot - admin 2024-02-14 14:21
Wygenerowano: 15 października 2024r. 15:29:04
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.