eBIP :: Rejestr zmian :: Jak załatić sprawę w urzędzie
Jak załatić sprawę w urzędzie
Tutaj znajdziecie Państwo niezbędne informacje o tym, co należy zrobić, żeby złożyć wniosek w danej sprawie do Urzędu.
Załatwianie spraw w sposób tradycyjny
W zakładce formularze do pobrania zostały udostępnione druki do pobrania, których wypełnienie i przedłożenie w urzędzie jest wymagane do załatwienia danej sprawy. Druki można pobrać i wydrukować. Po uzupełnieniu należy je dostarczyć do urzędu wraz z wymaganymi załącznikami za pośrednictwem poczty lub osobiście.
Załatwianie spraw drogą elektroniczną
1. Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ePuap)
Gmina Żelazków, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych, udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), która jest środkiem komunikacji elektronicznej, służącym przekazywaniu informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Identyfikator URI konta Gminy Żelazków na ePUAP to:
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/uh04q8kt34
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) na ePuap: /uh04q8kt34/skrytka
W celu złożenia dokumentu elektronicznego do Gminy Żelazków poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) na ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego, uwierzytelnionego konta na ePUAP.
Instrukcje dotyczące obsługi ePUAP w zakresie: zakładania konta, wysłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się w dziale Pomoc serwisu ePUAP.
Pisma składane do Gminy Żelazków poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na ePUAP w formie dokumentu elektronicznego winny być opatrzone podpisem elektronicznym.
Rodzaje podpisów elektronicznych:
Identyfikator URI konta Gminy Żelazków na ePUAP to:
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/uh04q8kt34
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) na ePuap: /uh04q8kt34/skrytka
W celu złożenia dokumentu elektronicznego do Gminy Żelazków poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) na ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego, uwierzytelnionego konta na ePUAP.
Instrukcje dotyczące obsługi ePUAP w zakresie: zakładania konta, wysłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się w dziale Pomoc serwisu ePUAP.
Pisma składane do Gminy Żelazków poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na ePUAP w formie dokumentu elektronicznego winny być opatrzone podpisem elektronicznym.
Rodzaje podpisów elektronicznych:
• kwalifikowany podpis elektroniczny,
• podpis zaufany,
• podpis osobisty (podpis w dowodzie osobistym z warstwą elektroniczną)
• podpis zaufany,
• podpis osobisty (podpis w dowodzie osobistym z warstwą elektroniczną)
Pisma składane do Gminy Żelazków poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na ePUAP w formie dokumentu elektronicznego mogą zawierać załączniki.
Formaty załączników:
• doc,
• docx,
• gif,
• jpg (jpeg),
• ods,
• odt,
• pdf,
• png,
• rtf,
• svg,
• tif (tiff),
• txt,
• xls,
• xlsx,
• xml.
• docx,
• gif,
• jpg (jpeg),
• ods,
• odt,
• pdf,
• png,
• rtf,
• svg,
• tif (tiff),
• txt,
• xls,
• xlsx,
• xml.
Rozmiary załączników
Maksymalny rozmiar załącznika dodawanego do pisma wysyłanego przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na ePuap, dołączanego z dysku to 3,5 MB, a jeżeli załącznik jest dodawany przy użyciu repozytorium ePUAP „Moje pliki" to pojemność załączników może być większa i wynosić do 500 MB.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia
Po wysłaniu elektronicznego dokumentu, na adres skrytki odbiorczej użytkownika na ePUAP zostanie wygenerowane automatyczne Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP). Otrzymanie UPP jest równoznaczne z przyjęciem przesłanego wniosku elektronicznego.
Urzędowe Poświadczenie Doręczenia
Po przekazaniu dokumentu do osoby fizycznej generowane jest poświadczenie doręczenia, udostępniane przez system teleinformatyczny podmiotu publicznego w celu umożliwienia podpisania tego poświadczenia przez adresata dokumentu elektronicznego, które zawiera:
a) pełną nazwę podmiotu, który doręcza dokument elektroniczny,
b) pełna nazwę podmiotu, któremu podmiot doręcza dokument elektroniczny,
c) oznaczenie sprawy,
d) jednoznaczne oznaczenie pisma, którego dotyczy,
e) w przypadku podpisania poświadczenia doręczenia – datę i czas podpisania rozumiane jako data i czas
doręczenia dokumentu elektronicznego.
Rejestr zmian
Modyfikował/a: admin
Data: 2024-03-18 14:38:05